Om mig

Mit billede
Les sessions de PSICOMOTRICITAT I LLENGUATGE que des del 2008 imparteixo aquí a Copenhaguen són un espai on fer ús del català fora de l’àmbit familiar, i una oportunitat de compartir l' aprenentatge amb altres families catalano-daneses. El que a mi em resulta fascinant és ajudar a aquests nens i nenes a ampliar la seva capacitat de comprensió i expressió en català fent un treball que integri aquest procés amb altres processos essencials d’aprenentatge a nivell cognitiu, motriu i afectiu. En aquest sentit el treball de llenguatge es fa a través d’activitats molt diverses que pretenen potenciar i desenvolupar, per una banda, la memòria, la imaginació, la sensibilitat, la capacitat perceptiva, associativa, representativa i simbòlica, i per altra banda pretenen estimular i afinar la consciència corporal, la coordinació, el ritme i els sentits. Totes les activitats que proposo pretenen crear un marc on els nens i nenes puguin prendre consciència de si mateixos, reconèixer com a propis els propis pensaments i emocions, i establir els propis límits. En aquest blog faig registre de les activitats que anem fent i de les experiències i reflexions que se'n desprenen.

14. jun. 2017

I l’última sessió del curs amb el grup de grans costa d'explicar!

La Clara, la mare de’n Pau, ens va parlar de la llum. Ens va dir que el color no existeix, sinó que és el resultat del diàleg de la llum amb les coses. Que el negre, per exemple, és el resultat d’un diàleg amb un objecte que s’empassa tots els colors que li dóna la llum i no dóna res a canvi. Ens va dir que la llum està feta de tots colors. Vam mirar d’entendre com es fan els colors en una pantalla d’ordinador, a partir de la juxtaposició de primaris. 














Vam parlar de filtres. Ara ja sabem que un filtre òptic és un medi que només permet el pas de llum amb certes propietats, suprimint la llum restant. Ens vam mirar filtres de color, que només deixen passar la llum d’una determinada longitud d’ona, i filtres polaritzadors, que bloquegen la llum polaritzada en determinats plànols. Aquests últims són capaços de fer meravelles. Aquest que es veu aquí en el diagrama bloqueja la llum que no es polaritza en pla vertical, per exemple. Clara, corregeix-me si dic bestieses.







Aquí ens miravem objectes situats a fora el carrer, jugant amb dos filtres polaritzats i fent-los girar l'un contra l'altre





I entre els dos filtres vam col.locar-hi una pestanya de vidre, que vam forrar amb cinta adhesiva. El resultat és màgic. 






Després de la sessió va passar l’Elisenda, que és la nostra bibliotecària, per què els nens poguessin agafar llibres de préstec per l’estiu.



I a les 18:00 vam sopar al parc i ens vam dir bon estiu!




.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar